понеділок, 27 серпня 2012 р.

ОПИТУВАННЯ

Вчитель опитує дітей

ПОРТФОЛІО

                                                                      
                                                                 ПОРТФОЛІО                        

                                                                   Назва проекту                        

                                             “ ВІЧНЕ СЛОВО ТАРАСА “                                                                 

   Назва навчальної теми
Розділ” Нова українська література”  ,тема”Тарас Шевченко. Геніальний поет ,   мислитель,пророк національного відродження в Україні. Його творчість.”

 Основний та другорядні навчальні предмети
Основний предмет :українська література
Другорядні предмети:українська мова,історія,музичне мистецтво,образотворче мистецтво,інформатика

Вік учнів,клас  
9 клас,15-16 років

Стислий опис проекту
Під час вивчення теми “ Тарас Шевченко. Геніальний поет ,мислитель,пророк національного відродження в Україні. Його творчість  ”, учні об’єднуються у групи, виконують певні завдання для створення проекту. Перша група знаходить відомості з інтернет-ресурсів про творчість Т. Шевченка, друга група створює макет презентації, а третя група редагує знайдені матеріали, щоб подати їх у презентації.

План
План вивчення теми (посилання)
План впровадження проекту (посилання)

Навчальні цілі
По закінченню роботи над проектом учні:

Знають:
• біографію і основні віхи творчості поета,його життєвий подвиг в умовах підневільного  становища нації в першій половині ХІХст.;
• культурні і політичні чинники,що спонукали поета до написання вивчених творів.

Вміють:
• визначати  в поетичному тексті образи і фрагменти додаткового символічного значення , самостійно розкривати їхній зміст, розповідати про обставини написання творів;
• визначати і характеризувати адресата послання,провідну думку твору;
•орієнтуватись у складній композиції твору,виявляти його різні настроєві інтонації ;
• за допомогою засобів ІКТ  ілюструвати, естетично оформляти сторінки,використовувати ефекти анімації;
•застосовувати засоби ІКТ для створення письмових висловлювань різних типів і жанрів, на основі почутого, побаченого, прочитаного і з власного життєвого досвіду, доречно використовуючи відповідні мовні засоби, висловлюючи власне ставлення та обґрунтовуючи власну думку. 

Мають навички:
•цілеспрямованого відбору та опрацювання джерел інформації;
•складання і опрацювання плану роботи над проектом;
•застосовування інформаційно-комунікаційних технологій під час проектування та  презентації своєї роботи;
•дослідження та розширення свого  власного досвіду;
•користування сервісами глобальної комп’ютерної мережі;            
створення структурованого тексту;
•роботи в групах, розподілу обов’язків під час колективної роботи, оцінювання та самооцінка.

Опис оцінювання
Для встановлення рівня обізнаності учнів з пропонованої теми проекту та вибору групи, учням пропонуються  презентації вчителя та таблиці ЗХД. Проводиться анкетування учнів за допомогою опитувальника. Значна увага приділяється опрацюванню з учнями критеріїв та основних підходів до оцінювання результативності їх роботи в проекті.

На початку роботи над проектом відбувається:
•Перегляд презентації вчителя з її наступним обговоренням;
•Робота з таблицями «ЗХД», де учні оцінюють власні знання з предмету дослідження;
•Вхідне тестування з теми, що вивчається  для з’ясування рівня знань по темі проекту;
•Робота з  творами Т. Шевченка, де учні оцінюють власні знання з предмету та характеризують  образи Кобзаря.

Впродовж роботи над проектом:      
•Вчитель проводить консультації та проміжне оцінювання попередніх результатів;
•Вчитель пропонує бажаючим учням здійснювати рефлексію під час своєї роботи, наприклад, вести блог-щоденник своєї проектної роботи (допомога учням у проведенні рефлексії);
•Вчитель пропонує учням документи, які допоможуть їм у їхній роботі, наприклад, допомогу у плануванні проекту;
•Учні систематично проводять самооцінку своєї роботи, користуючись відповідними контрольними списками чи формами для оцінювання;
•Учні оцінюють свій вклад у групову роботу та своє вміння співпрацювати у групі, користуючись відповідною формою оцінювання співробітництва.

Наприкінці роботи над проектом:
•Учні демонструють виконані роботи (інтернет-сайти, веб-сторінки, блоги), після чого відбувається їх самооцінювання, оцінювання вчителем та іншими групами (згідно критеріїв оцінювання);
•В процесі роботи з таблицями «ЗХД» відбувається самооцінка учнями власних навчальних потреб, набутих знань та вмінь.

Діяльність учнів
На початку впровадження проекту вчитель знайомить учнів зі своєю публікацією та основними положеннями проектних технологій, намагаючись якомога більше зацікавити та заохотити учнів до виконання проекту.
Далі учитель знайомить учнів з прикладом учнівської презентації, надає адреси інтернет – ресурсів, які можна використовувати для пошуку інформації.

Вчитель розробляє інструкції для роботи та критерії оцінювання проектів учнів.
Вчитель проводить ознайомлення учнів з  творами Т. Шевченка .

 Вчитель знайомить учнів з таблицею ЗХД, яку учні заповнюють протягом виконання проекту.
Учні об’єднуються в групи, кожна з яких має своє конкретне завдання.Групи виконують такі дослідження:

1група “ Журналісти”- проводить опитування серед громадськості про найулюбленіші твори Т. Шевченка з аргументацією їх вибору ;

2група “Дослідники”- здійснює пошук інформації про Кобзаря та різні віхи його творчості за допомогою мережі Інтернет та різної довідкової літератури.
3група “Дизайнери”- створюють презентацію за допомогою комп’ютерних технологій, стильового її оформлення.

4група”Редактори”- редагують та коригують тексти  для створення конкретної презентації.
Так як на уроці часу недостатньо для проведення всієї роботи, то більшість досліджень учні виконують вдома самостійно, при цьому спілкуючись в мікрогрупах та за допомогою мережі Інтернет.
Робота над проектом закінчується демонстрацією презентації, в яку учні заносять результати своїх досліджень. В процесі роботи з творами  Т. Шевченка в учнів зростає зацікавленість предметом вивчення , учні самі стають творцями,ініціаторами нових ідей,розвивають свої інтелектуальні здібності.




Відомості про автора

Ім'я, прізвище
Дудка Оксана Сергіївна
Фах, навчальний предмет
Вчитель української  мови та літератури
Навчальний заклад
Комсомольська гімназія №2,Зміївської районної ради

Місто\село, район, область
Селище Комсомольське, Харківська область

Контактні дані
zzoksana1982zz@gmail.com
Відомості про тренінг

Дати проведення тренінгу 
 22-28.08 2012рік
 Місце проведення тренінгу
Комсомольська гімназія№2
Тренери
Зінов'єва Тетяна Іванівна




РЕФЛЕКСІЯ ДО МОДУЛЯ 11


Я підготувала та продемонструвала портфоліо  для вчителів колективу, провела оцінювання тренінгу за основним курсом Intel "Навчання для майбутнього". Також я продемонструвала колегам проект та презентацію. Я дуже задоволена виконаною роботою.

 

РЕФЛЕКСІЯ ДО МОДУЛЯ 10


Цей модуль допоміг мені з’ясувати мою роль фасилітатора в навчанні учнів за методом проектів. Я зрозуміла, що уміння розумно поставити запитання – це основа якісного навчання, добре продумані запитання провокують змістовні зв’язки з тим, що учні приносять до класної кімнати з попереднього навчання та зі свого життєвого досвіду. Учитель повинен полегшувати взаємодію учасників проекту під час спільної діяльності, ненав’язливо допомагати групі чи окремій людині в пошуку способів виявлення і розв’язання проблем.

РЕФЛЕКСІЯ ДО МОДУЛЯ 9


Цей модуль допоміг мені зрозуміти як учні можуть самі спрямовувати себе у навчанні та про роль і місце диференційованого навчання . Також цей модуль допоміг мені створити навчальні матеріали для успішного навчання різних учнів,  почала планувати інструктивні матеріали для навчального проекту. . Навчилась створювати документ, щодо самоспрямування учнів у навчанні. Переглянула різноманітні приклади навчальних матеріалів для підтримки успішного навчання учнів різного рівня навченості.

 

РЕФЛЕКСІЯ ДО МОДУЛЯ 8


Створила інструменти оцінювання учнівської роботи та розробила інструктивний матеріал,що допоможе учням впоратись із завданням . Внесла зміни до плану вивчення теми. Дуже корисною для мене була можливість здійснити самооцінювання своєї "учнівської роботи", оцінити дитячу роботу іншого учасника тренінгу.

РЕФЛКСІЯ ДО МОДУЛЯ 7


Цей модуль допоміг мені створити учнівську презентацію,яка допомагає визначити на якому матеріалі та можливих труднощах для учнів потрібно зосередити увагу під час навчання.Я вважаю цей досвід буде корисним в майбутньому.